המעצבת יעל גביש זכתה בארבעה עיצובים



בתחרות עיצוב שנערכה במילאנו. התחרות מטעם הארגון GOOD 50x70 שמארגן מידי שנה תחרות בין לאומית לעיצוב הנקרא "כרזות למטרות טובות". איגוד הגרפיקאים הבין לאומי האיקוגרדה, הוא הגוף הדומיננטי בתחרות היוקרתית רבת המשתתפים למעצבים מכל העולם. הנושאים בתחרות הינם נושאים חברתיים חשובים כגון זכויות האדם ואיכות הסביבה.
החסות לתחרות ניתנה ע"י אונסק"ו. שותפים לתחרות אירגונים חברתיים עולמיים והם:
AMNESTY INTERNATIONAL, WWF , GREENPEACE, LILA, EMERGENCY

פאנל השופטים המכובד מורכב מ- 15 שופטים מבכירי המעצבים הגרפיים בעולם:
TIMO BERRY, BULENT ERKMAN, SVETLANA FALDINA, CAO FANG, CHAZ MAVIANE DAVIES, ARMANDO MILANI, WOODY PIRTLE, SANTIAGO POL, LIZA RAMALHO, LEONARDO SONNOLI, MASSIMO VIGNELLI, YOSSI LEMMEL, ALAIN LE QUERNEC, RUTH KLOTZEL


לתחרות שנערכה במילאנו הוגשו 4168 כרזות מכל העולם, מתוכם ארבעה עיצובים של יעל נבחרו. זהו הישג נדיר ויוצא דופן שלא קרה עד כה. יעל היא היחידה מישראל אשר זכתה בתחרות ובכך גם הוסיפה כבוד לישראל.

עיצוביה של יעל מתבטאים בקו נקי המעביר את המסר של הבריף בצורה חזקה וברורה. הכרזות שלה זכו בשלוש קטגוריות: איידס, בריאות ומלחמה בטרור.
בקטגוריה של ארגון LILA בנושא איידס על המעצבים היה להעביר את המסר הזה:
איידס אינו גזר דין מוות. למרות שאין זו עבירה פלילית להיות חולה באיידס, רבים מהחולים מופלים לרעה חברתית ומשפטית יום יום.ישנם מדינות אשר דנות חולי איידס בבתי משפט פליליים ולא אזרחיים. ממשלות צריכות להשתכנע שיצירת חוקים נגד איידס וחולי איידס לא יעצרו את התפשטות המחלה. במקום להתמקד בדיכוי וענישה, המאמצים צריכים להתרכז במניעת המחלה וזאת ע"י חינוך! להיות חולה באיידס זה לא עבירה פלילית. ממשלות צריכות להתמקד בחינוך ובמניעה, במקום דיכוי .
יעל מציגה בפוסטר בצורה נקיה וברורה את המסר, ע"י שימוש באלמנט הלקוח מתחום החינוך-הקוביות. פשוט ולעניין.
בקטגוריה בנושא בריאות היה על המעצבים להעביר את המסר לפי הבריף הנ"ל של אירגון EMERGENCY:
טיפול רפואי הינו חובה בשביל כולם ולא זכות רק למיוחסים. (בשנת 2008 הקימה אמרג'נסי מניפסט אשר קורא להענקת טיפול רפואי חינם אוניברסלי על מנת שכל אדם בעולם יוכל לקבל טיפול רפואי לפי העקרונות הבאים:
שוויו
ן: ללא הבדלי דת, גזע, מין, לאום, מצב כלכלי. איכות: הטיפול צריך להתבסס ע"י הצרכים של הקהילה ולא לפי הצרכים של תעשיית הרפואה. אחריות חברתית: ממשלות צריכות לשים בעדיפות ראשונה את בריאותם של אזרחיה.) מסר: אף אחד לא צריך למות בגלל שהוא לא יכול לממן טיפול.
בקטגוריה זו שני עיצובים של יעל נבחרו. באחד מוצג בקבוק של תרופה ובו "הוראות שימוש": לשימוש לבעלי אמצעים בלבד, אם הינך עני פנה לממשלתך!
בפוסטר השני מוצג סטטוסקופ אשר יוצר את הסימן של הדולר $.
בקטגוריה השלישית הנושא היה מלחמה בטרור. הבריף שהוגש למעצבים ע"י AMNESTY היה:
לסגור את כלא גוונטנאמו? כן אנו יכולים.
מאז שנפתח כלא גוואנטאנמו לפני כ7 שנים הוא מסמל את השימוש לרעה של ממשלת ארה"ב בצדק ומניעת חופש. מתוך 800 האסירים ששהו שם רק 26 זכו למשפט ורק 3 הואשמו בפשע. ביום הראשון של הנשיאות שלו, אובמה הכריז על
כוונתו לסגור את כלא גוואנטאנמו. זוהי התחלה טובה ומחויבות כנה לזכויות אדם.
אמנסטי רוצה לוודא שהכלא ייסגר בהקדם האפשרי.

כאן הציגה יעל מסר ע"י שימוש בסמל של השלום אשר נוצרה ע"י מטוס קרב.
הכרזות הזוכות הוצגו במוזיאונים מסביב לעולם. מילאנו, נאפולי, שבדיה וארה"ב. הופק ספר וקטלוג עם העבודות הזוכות אשר מגיע בימים אלה לחנויות.